Santahaminan kerhoravintola

Santahaminan Upseerikerhon kerhoravintola sijaitsee luonnonkauniilla Santahaminan saarella Helsingissä. Ravintolassa on mahdollista järjestää erilaisia tilaisuuksia kokouksista cocktail-vastaanottoihin, syntymäpäiväjuhliin ja juhlaviin häihinkin. Ravintolassa on täydet anniskeluoikeudet.
Kerhoravintolamme toimii tilausravintolana ja jäseniltojen tukikohtana. Otamme vastaan tilavarauksia normaalisti. Varausohjeet löytyvät alempaa tältä sivulta.
Kerhon tilat terasseineen mahdollistavat niin pienet kuin suuremmatkin tapahtumat. Kysy eri tilavaihtoehdoista tilaisuuksille. Ruokatilaisuuksien minimihenkilömäärä on 20 henkeä. Tilavarauskyselyt voi lähettää sähköpostiosoitteeseen santahaminankerho(at)gmail.com (tai puhelimitse 050 454 2757). Tilavarauskyselyitä käsitellään vähintään kerran viikossa, pääsääntöisesti keskiviikkoisin.
Kerhoravintola sijaitsee sotilasalueella, joten ravintolaan pääsyyn vaaditaan kulkulupa. Sovi tilauksen yhteydessä alueelle paasyyn liittyvät yksityiskohdat.
Kerhon osoite on: Santahaminantie 9, 00860 Helsinki.
Santahaminaan pääsee Herttoniemen metroasemalta HKL:n bussilla 86, Santahaminan portin jälkeen 2. pysäkiltä pois. Ravintolarakennus on 200 m:n päässä tien oikealla puolella.


muuttamalla ja kerhon eri tiloja hyödyntäen hyvin monenlaisiin tilaisuuksiin,
pienistä kokouksista tyylikkäisiin häihin.
Tilaisuuksien järjestäminen
Santahaminan kerhoravintolan varaus- ja peruutusehdot (päivitetty 2025)
Toimitusehdot
Näitä toimitusehtoja noudatetaan Santahaminan Upseerikerho ry:n LY 0200054-9, kotipaikka Helsinki (alla Upseerikerho) ja tilaajan (alla Tilaaja) väliseen ravintolapalvelujen toimittamista koskevaan sopimukseen.
Varaukset/vahvistukset
Tilausravintola toimii tilauksiin perustuvana ravintolana ja se toimittaa kulloinkin varatun tilaisuuden ruuan ja juoman, perustuen tilausravintolan anniskeluoikeuksiin ja ravintolan Oiva-raportin mukaisiin oikeuksiin. Varauksesta tulee sitova, kun Upseerikerho vahvistaa varauksen joko kirjallisesti tai suullisesti. Muutokset/peruutukset tulee Tilaajan aina vahvistaa kirjallisesti. Tilaukset/varaukset ja tiedustelut sähköpostitse osoitteeseen tilaukset(ät)santahaminanupseerikerho.fi
Tilaus
Tilauksella tarkoitetaan aina kokonaispakettihintaa, joka sisältää ennalta määrätyt palvelut. Tilaus laskutetaan Tilaajalta aina sellaisenaan riippumatta, ovatko kaikki osanottajat osallistuneet esim. aterioille. Ruokatilaisuuksia voi tilata 20-80 hengelle. Pienemmät alle 20 henkilön kokouskahvitilaisuudet ovat mahdollisia ja niitä kannattaa tiedustella yllä mainituista sähköpostiosoitteesta.
Tilaisuuden tarkentaminen
Tilaajan tulee toimittaa kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta yksityiskohtainen ohjelma, josta selviää:
* tilaisuuden lopullinen osanottajamäärä (10 arkipäivää/2 vk ennen tilaisuutta)
* osallistujien nimilista Santahaminan komendantintoimiston vaatimassa muodossa ja aikataulussa. Vain Suomen kansalaisia, vieraslista viimeistään kolme arkipäivää ennen tilaisuutta KAARTJR:n Lupapalveluun. Mahdolliset ulkomaalaiset kaksi viikkoa ennen Pääesikuntaan ja kopio passista.
* aikataulu, toivotut ateria-ajat ja mahdolliset ruoka-aine allergiat ilmoitettava varausta tehtäessä.
* tarvittavat kokousvälineet
* tilaisuuden isäntien/emäntien (=vastuuhenkilöiden) nimet ja yhteystiedot (puhelin ja sähköposti)
Tilaajan tulee tarkentaa tilaisuuden osallistujamäärä kirjallisesti viimeistään kymmenen arkipäivää (10) päivää ennen ko. tilaisuutta. Henkilömäärän muuttuessa yli 10 % Upseerikerho pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Laskutus tapahtuu tällöin vahvistetun henkilömäärän mukaisesti. Mikäli tarjous on laskettu 10% suuremman henkilöluvun mukaan pidätämme oikeuden hinnan muutokseen. Tilavaraus on voimassa Tilaajan ilmoittamalle osallistujamäärälle. Jos osallistujamäärä muuttuu olennaisesti, Upseerikerhollla on oikeus pidättäytyä järjestämästä tilaisuutta, sekä neuvotella uudelleen tilaisuuden yksityiskohdista ja kustannuksista.
Maksuehdot
Tilaisuudet laskutetaan tilaajalta jälkikäteen. Viivästyskorko on korkolain mukainen. Upseerikerho voi halutessaan veloittaa osan tilauksen arvosta Tilaajalta etukäteen. Tämä sovitaan tapauskohtaisesti.
Peruutusehdot
Tilaajan tekemä tilaus on sitova, kun Upseerikerho on sen vahvistanut. Tilaaja voi kuitenkin peruuttaa tilauksen, jolloin Upseerikerho veloittaa peruutuksesta tilauksen koosta ja peruutusajankohdasta riippuen seuraavasti:
| Veloitus peruutuksesta | |||
| 21 vrk ennen tilaisuutta | EI VELOITUSTA | EI VELOITUSTA | |
| 21-14 vrk ennen tilaisuutta | 50 % tilaisuuden arvosta | 25 % tilaisuuden arvosta | |
| alle 14 vrk ennen tilaisuutta | 100 % tilaisuuden arvosta | 75 % tilaisuuden arvosta | |
| 100 % tilaisuuden arvosta |
Alle 20 henkilön tilaisuudet ja kokoukset, joissa ei tarjoilua, voi peruuttaa kuluitta 5 (viisi) työpäivää ennen tilaisuutta. Näistä kokoustilaisuuksista varaaja saa erilliset ohjeet. Kyseiset ohjeet löytyvät myös kerholta kansiosta.
Kun varaus tehdään alle kaksi (2) viikkoa ennen tilaisuutta, tulee se vahvistaa / perua kirjallisesti yhden vuorokauden sisällä varauksen tekohetkestä. Alle viikkoa ennen tilaisuutta tehdyt varaukset tulee vahvistaa välittömästi. Peruutuksen tapahtuessa veloitetaan tilaisuuden arvosta samalla periaatteella kuin 20–50 henkilön varauksissa kts. yllä.
Tilat ovat lähtökohtaisesti maksuttomia mikäli tarjouksessa ei toisin mainita. Lisäkalusteista ja muista järjestelyistä voidaan veloittaa erikseen. Äänentoistosta, AV-palveluista, laitteista ja palveluista, jotka eivät kuulu ravintolan tai kokoustilan perusvarustukseen, veloitetaan erikseen. Mikäli tarjoilujen toimittaja Tilaajan toivomuksesta ryhtyy erikoisjärjestelyihin kuten ohjelman, orkesterin, somistuksen ja rakennelmien tms. hankintaan, sitoutuu Tilaaja vastaamaan kaikista näistä toimenpiteistä aiheutuneista kustannuksista.
Tilaajan vastuu
Tilaaja on velvollinen suojelemaan Upseerikerhon tiloja ja kalusteita vahingoilta. Tilaaja vastaa kaikista vahingoista, joita tilaajan laitteet, isäntä/emäntä, vieraat, henkilökunta, esiintyjät, kokousosanottajat tai juhlaan osallistuvat aiheuttavat kiinteistölle tai Upseerikerhon irtaimelle omaisuudelle. Tilaaja vastaa ravintolaan tuomistaan laitteista ja irtaimesta omaisuudesta. Tilaaja sitoutuu noudattamaan ravintolan henkilökunnan ohjeita talon sekä kalusteiden ja laitteiden käyttöä koskevissa asioissa. Vahingon sattuessa Upseerikerho laskuttaa kaikki korjaus- ja erilliset siivous-, tms. muut kulut Tilaajalta.
Koko kerhoravintola ja sen terassi ovat anniskelualuetta, jonka vuoksi omien alkoholijuomien tuonti kerholle tai niiden nauttiminen kerhon tiloissa on ehdottomasti kielletty! Samoin kerhoravintolassa on kielletty itse/kotona tehtyjen ruokien tuominen ja nauttiminen. Kerhoravintola toimii Tilausravintolana ja kaikki tilaustoiminta kulkee sen kautta.
Sopimuksen siirto
Tilaajalla ei ole oikeutta siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle ilman Upseerikerhon suostumusta.
